کلمه "کاواندیش" ترکیبی است از دو کلمه "کاو" برگرفته از کاویدن و "اندیش" برگرفته از اندیشیدن.
در هوشمندی تجاری هدف آن است که با استفاده از مجموعه ای از مفاهیم، ابزارها، تکنولوژی ها و روش ها بتوان تصمیمات هوشمندانه و به موقع اتخاذ کرد.
بخشی از هوشمندی با کاوش داده های انباشته شده و استخراج دانش بدست می آید.
بخش دیگری نیز حاصل تفکر و اندیشه کاربران می باشد تا دانش استخراج شده را ارزیابی کرده و به تصمیمات سازمانی تبدیل نمایند.
در کاواندیش به دنبال یافتن روش های موثر و کاربردی هوشمندی تجاری هستیم.
همچنین کاوندیش نام دانشمندی انگلیسی در قرن هجدهم است که موفق به کشف عنصر هیدروژن شد و اولین بار نیروی گرانش بین اجسام را اندازه گیری نمود و از این طریق مقدار دقیقی برای ثابت گرانش و جرم زمین به دست آمد. آزمایشگاه کانوندیش در دانشگاه کمبریج به نام اوست.
منبع: ویکی پدیا